Another important point is that the NT authors, when constructing their story about Jesus, didn't seem to know about a very important point of Torah requirements when it comes to someone either a) claiming to be a prophet and b) claiming to be Davidic king. That important point can be summed up by the following.
Mosheh Rabbeinu (Moses) was first sent to the leaders of Israeli, of his time Ex. 3:16
שמות ג,טז
לך ואספת את-זקני ישראל, ואמרת אלהם יהוה אלהי אבתיכם נראה אלי, אלהי אברהם יצחק ויעקב, לאמר: פקד פקדתי אתכם, ואת-העשוי לכם במצרים
A Prophet will have to prove that he keeps Torah before we listen to him
משנה תורה - הלכות יסודי התורה
ז,טז ולא כל העושה אות ומופת, מאמינין אותו שהוא נביא: אלא אדם שהיינו יודעין בו מתחילתו שהוא ראוי לנבואה בחכמתו ובמעשיו, שנתעלה בהן על כל בני גילו, והיה מהלך בדרכי הנבואה ובקדושתה ופרישותה, ואחר כך בא ועשה אות ומופת ואמר שהאל שילחו--מצוה לשמוע ממנו, שנאמר "אליו, תשמעון" (דברים יח,טו)ו
A prophet who contradicts the written Torah and(or) the oral Torah is a false prophet
משנה תורה - הלכות יסודי התורה
ט,ב לפיכך אם יעמוד איש, בין מישראל בין מן האומות, ויעשה אות ומופת ויאמר שה' שלחו להוסיף מצוה, או לגרוע מצוה, או לפרש במצוה מן המצוות פירוש שלא שמענו ממשה, או שאמר שאותן המצוות שנצטוו בהן ישראל אינן לעולם ולדורי דורות אלא מצוות לפי זמן היו--הרי זה נביא שקר, שהרי בא להכחיש נבואתו של משה; ומיתתו בחנק, על שהזיד לדבר בשם ה' אשר לא ציווהו, שהוא ברוך שמו ציווה למשה שהמצוה הזאת "לנו ולבנינו, עד עולם" (דברים כט,כח), ו"לא איש אל ויכזב" (במדבר כג,יט).ט
Thus, the NT create a story where Jesus is "supposidly" out and about trying to convince people that he has some new message or that he is the leader they are waiting on when in reality that the Torah is clear that his first stop would have had to have been the leaders of the Jewish people to have his claims investigated. Only a false prophet would skip this important step.