The Prophet (s) did not say I am leaving Quran and Ahlulbayt till Hassan Al-Askari (a) dies. Sorry. You make things up.today, you do not have Ahlulbayt anymore. They are not among you. You are only left with the Quran. That's it.
Welcome to Religious Forums, a friendly forum to discuss all religions in a friendly surrounding.
Your voice is missing! You will need to register to get access to the following site features:We hope to see you as a part of our community soon!
The Prophet (s) did not say I am leaving Quran and Ahlulbayt till Hassan Al-Askari (a) dies. Sorry. You make things up.today, you do not have Ahlulbayt anymore. They are not among you. You are only left with the Quran. That's it.
Part of relying on God is his guidance and part of relying on God per Quran is to ask the family of the reminder. To query them. This document shows how to establish a just society and government.why do you neeed to even know document of Imam Ali to Malik Ashtar?
Here's one. Sahih Bukhari. You want more?There was one Hadith you quoted that says لا كتاب بعده ابدا
This Hadith must be weighted against the Quran:
وَلَقَدۡ أَرۡسَلۡنَا رُسُلࣰا مِّن قَبۡلِكَ وَجَعَلۡنَا لَهُمۡ أَزۡوَ ٰجࣰا وَذُرِّیَّةࣰۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَن یَأۡتِیَ بِءَایَةٍ إِلَّا بِإِذۡنِ ٱللَّهِۗ لِكُلِّ أَجَلࣲ كِتَابࣱ
یَمۡحُوا۟ ٱللَّهُ مَا یَشَاۤءُ وَیُثۡبِتُۖ وَعِندَهُۥۤ أُمُّ ٱلۡكِتَـٰبِ
"We have formerly sent apostles before thee, and bestowed on them wives and children; and no apostle had the power to come with a sign, unless by the permission of God. Every age hath its book of revelation
God blots out what He will, or He confirms; and with Him is the Mother of the Book" Quran 13:38-39
وَلَوْ أَنَّمَا فِى ٱلْأَرْضِ مِن شَجَرَةٍ أَقْلَـٰمٌۭ وَٱلْبَحْرُ يَمُدُّهُۥ مِنۢ بَعْدِهِۦ سَبْعَةُ أَبْحُرٍۢ مَّا نَفِدَتْ كَلِمَـٰتُ ٱللَّهِ ۗ إِنَّ ٱللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌۭ
"If all the trees on earth were pens and the ocean ˹were ink˺, refilled by seven other oceans, the Words of Allah would not be exhausted. Surely Allah is Almighty, All-Wise." Quran 31:27
These verses seems to suggest that in Every Age, or for every Period, God reveals a Book, and the Allah is able to keep writing more and more, with no limitation.
So, the question is, given the Hadith is Authentic, how do you explain the Hadith, in the light of the verses of the Quran?
My suggestion is, probably the Subject of Hadith is, do Imams continue to reveal more and more Writings to complete the Quran, and then the Imam was saying the Quran revelation is complete, and never anything will be written after this.
Mind you, the word كتاب in early Islam did not just mean Book. It also meant "commands" as some Muslim Scholars have said. So, the Hadith could be saying there will never any additional command to be added to the Quran, as it is completed for the Muslims.
I did not see any Hadith on your Quotes that says, لا نبي بعده الي ابد
Maybe I missed
This is not the only chain and Abu Huraira is not the only narrator. I found this in tafsir Al-Mizan:Here's one. Sahih Bukhari. You want more?View attachment 93273View attachment 93272
قال الرافضي الثالث قوله أنت مني بمنزلة هارون من موسى إلا انه لا نبي بعدي....
The Rafidhi said: The third (point) is his statement (to ‘Ali), “You are to me of the status of Harun to Musa, except that there is no prophet after me.”....والجواب أن هذا الحديث ثبت في الصحيحين بلا ريب وغيرهما
Yahya b. Yahya al-Tamimi, Abu Ja’far Muhammad b. al-Sabah, ‘Ubayd Allah al-Qawariri and Surayj b. Yunus – Yunus b. al-Majishun – Yusuf Abu Salamah al-Majishun – Muhammad b. al-Munkadar – Sa’id b. al-Musayyab – ‘Amir b. Sa’d b. Abi Waqqas – his father (Sa’d b. Abi Waqqas):حدثنا يحيى بن يحيى التميمي وأبو جعفر محمد بن الصباح وعبيدالله القواريري وسريج بن يونس كلهم عن يوسف بن الماجشون (واللفظ لابن الصباح) حدثنا يوسف أبو سلمة الماجشون حدثنا محمد بن المنكدر عن سعيد بن المسيب عن عامر بن سعد ابن أبي وقاص عن أبيه قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم لعلي أنت مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبي بعدي
‘Abd Allah (b. Ahmad) – my father (Ahmad b. Hanbal) – Yahya b. Sa’id – Musa al-Juhani – Fatimah bint ‘Ali – Asma bint ‘Umays:حدثنا عبد الله حدثني أبى ثنا يحيى بن سعيد عن موسى الجهني قال دخلت على فاطمة بنت على فقال لها رفيقي أبو سهل كم لك قالت ستة وثمانون سنة قال ما سمعت من أبيك شيئا قالت حدثتني أسماء بنت عميس ان رسول الله صلى الله عليه و سلم قال لعلي أنت مني بمنزلة هارون من موسى الا أنه ليس بعدي نبي
Its chain is sahih4إسناده صحيح
Ibn Asakir investigated its chains in a volume, and the number of the Sahabah who narrated it (in his research) reached more than twenty. In Sharh al-Risalah of Shaykh Jasus, may Allah be merciful to him, he states: “And the hadith ‘You are to me of the status of Harun to Musa’ is mutawatir. It has been narrated by more than twenty Sahabah.”5وقد تتبع ابن عساكر طرقه في جزء فبلغ عدد الصحابة فيه نيفا عشرين وفي شرح الرسالة للشيخ جسوس رحمه الله ما نصه وحديث أنت مني بمنزلة هارون من موسى متواتر جاء عن نيف وعشرين صحابيا
كان النبي صلى الله عليه و سلم قال له ذلك في غزوة تبوك وكان صلى الله عليه و سلم كلما سافر في غزوة أو عمرة أو حج يستخلف على المدينة بعض الصحابة....
The Prophet, peace be upon him, said it (i.e. the hadith) to him (i.e. ‘Ali) during the Battle of Tabuk. Meanwhile, whenever he (the Prophet) made a journey for battle, or for ‘Umrah or Hajj, he used to make one of the Sahabah his khalifah over Madinah....وبالجملة فمن المعلوم انه كان لا يخرج من المدينة حتى يستخلف وقد ذكر المسلمون من كان يستخلفه فقد سافر من المدينة في عمرتين عمرة الحديبية وعمرة القضاء وفي حجة الوداع وفي مغازيه اكثر من عشرين غزاة وفيها كلها استخلف وكان يكون بالمدينة رجال كثيرون يستخلف عليهم من يستخلفه فلما كان في غزوة تبوك لم يأذن لاحد في التخلف عنها وهي آخر مغازيه صلى الله عليه و سلم ولم يجتمع معه أحد كما اجتمع معه فيها فلم يتخلف عنه إلا النساء و الصبيان أو من هو معذور لعجزه عن الخروج أو من هو منافق و تخلف الثلاثة الذين تيب عليهم و لم يكن في المدينة رجال من المؤمنين يستخلف عليهم كما كان يستخلف عليهم في كل مرة بل كان هذا الاستخلاف اضعف من الاستخلافات المعتادة منه لأنه لم يبق في المدينة رجال من المؤمنين أقوياء يستخلف عليهم أحدا كما كان يبقى في جميع مغازيه
Musa said to his brother, Harun: “Be my khalifah over my people.”7وقال موسى لأخيه هارون اخلفني في قومي
It is said that some hypocrites condemned him (i.e. ‘Ali), and said that he (the Prophet) only made him (i.e. ‘Ali) a khalifah because he (the Prophet) hated him (i.e. ‘Ali). So, the Prophet, peace be upon him, explained to him, saying: “I have only made you a khalifah due to my trust in you, and that khilafah is neither a belittling step nor a demotion, for Musa appointed Harun as his khalifah over his people. How then could that have been a belittling step, while Musa did it with Harun?” Through that the mind of ‘Ali became clear.8و قيل أن بعض المنافقين طعن فيه و قال أنما خلفه لانه يبغضه فبين له النبي صلى الله عليه و سلم اني إنما استخلفتك لأمانتك عندي و أن الاستخلاف ليس بنقص و لا غض فإن موسى استخلف هارون على قومه فكيف يكون نقصا و موسى ليفعله بهارون فطيب بذلك قلب علي
Muhammad b. al-Muthanna – Yahya b. Hammad – Abu ‘Awanah – Yahya b. Sulaym Abu Balj – ‘Amr b. Maymun – Ibn ‘Abbas: The Messenger of Allah, peace be upon him, said to ‘Ali: “You are to me of the status of Harun to Musa, with the exception that you are not a prophet. And you are my khalifah over EVERY BELIEVER after me.”9ثنا محمد بن المثنى، حدثنا يحي بن حماد، عن أبي عوانة، عن يحيى بن سليم أبي بلج عن عمرو بن ميمون، عن ابن عباس قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لعلي: أنت مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنك لست نبيا وأنت خليفتي في كل مؤمن من بعدي.
Its chain is hasan.10اسناده حسن.
Its chain is hasan.11إسناده حسن.
أخرجه أحمد فى " المسند " (1/170) : حدثنا أبو سعيد مولى بنى هاشم حدثنا سليمان بن بلال حدثنا الجعيد بن عبد الرحمن عن عائشة بنت سعد عن أبيها: " أن عليا رضى الله عنه خرج مع النبى صلى الله عليه وسلم حتى جاء ثنية الوداع , وعلى رضى الله عنه يبكى , يقول: تخلفنى مع الخوالف؟ فقال: أما ترضى أن تكون منى بمنزلة هارون من موسى إلا النبوة؟ ".
Ahmad recorded it in al-Musnad (1/170): Abu Sa’id, freed slave of Banu Hashim – Sulayman b. Bilal – al-Ja’id b. ‘Abd al-Rahman – ‘Aishah bint Sa’d – her father:قلت: وهذا إسناد صحيح على شرط البخارى
Its chain is sahih upon the standard of al-Bukhari.13إسناده صحيح على شرط البخاري
‘Abd Allah (b. Ahmad) – my father (Ahmad b. Hanbal) – ‘Abd Allah b. Numayr – Musa al-Juhani – Fatimah bint ‘Ali – Asma bint ‘Umays:حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا عبد الله بن نمير قال ثنا موسى الجهني قال حدثتني فاطمة بنت علي قالت حدثتني أسماء بنت عميس قالت سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول يا علي أنت مني بمنزلة هارون من موسى الا انه ليس بعدي نبي
Its chain is sahih15إسناده صحيح
Abu Bakr Ahmad b. Ja’far b. Hamadan al-Qati’i – ‘Abd Allah b. Ahmad b. Hanbal – my father (Ahmad b. Hanbal) – Yahya b. Hammad – Abu ‘Awanah – Abu Balj – ‘Amr b. Maymun .... Ibn ‘Abbas said:أخبرنا أبو بكر أحمد بن جعفر بن حمدان القطيعي ببغداد من أصل كتابه ثنا عبد الله بن أحمد بن حنبل حدثني أبي ثنا يحيى بن حماد ثنا أبو عوانة ثنا أبو بلج ثنا عمرو بن ميمون ....قال ابن عباس :.... وقعوا في رجل له بضع عشرة فضائل ليست لأحد غيره.... وخرج رسول الله صلى الله عليه وسلم في غزوة تبوك وخرج بالناس معه قال فقال له علي : أخرج معك قال : فقال النبي صلى الله عليه وسلم لا فبكى علي فقال له : أما ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنه ليس بعدي نبي إنه لا ينبغي أن أذهب إلا وأنت خليفتي
This hadith has a sahih chain.17هذا حديث صحيح الإسناد
Sahih.18صحيح
There is no proof of this in neither Quran nor hadiths, so you are making things up.
The Prophet (s) did not say I am leaving Quran and Ahlulbayt till Hassan Al-Askari (a) dies. Sorry. You make things up.
Part of relying on God is his guidance and part of relying on God per Quran is to ask the family of the reminder. To query them. This document shows how to establish a just society and government.
I'm not aware of the details established in this document anywhere else and guidance from God is needed pertaining to all things. The Quran doesn't go details on how to govern.
How do you know Prophet said these words? Quran and Ahlulbayt. Since you don't accept hadiths as authority.Yes, the Prophet said, He left two things. He did not say, He left Hadith for you.
Here's one. Sahih Bukhari. You want more?View attachment 93273View attachment 93272
How do you know Prophet said these words? Quran and Ahlulbayt. Since you don't accept hadiths as authority.
And certainly We have given you seven of the oft-repeated and the grand Quran. (Surah Hijr 15:87)وَلَقَدْ آتَيْنَاكَ سَبْعًا مِنْ الْمَثَانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ.
I don't need to understand the whole conversation. You were asking for ahadith with the Lanabiahadhi quote. I gave you one.Dude, i don't think you really understood our discussion here.
What about the hadiths that state it's Surah Fatiha? Ahlulbayt Authority in Quran doesn't mean Prophet (S) said these words. I'm asking you how do you know he said these words?Excellent and fair question. See, you are mindful and understanding when you want to.
The basis is the Quran verse:
And certainly We have given you seven of the oft-repeated and the grand Quran. (Surah Hijr 15:87)
Notice, Quran says the same. God gave you two things. Not just Quran:
1. A double of Seven.
2. Quran
What does Two Sevens mean سبعا من المثاني
It means 14.
It is very possible it is an allusion to 14 Infallibles, or 14 معصوم
ـ شي : تفسير العياشي عن يونس بن عبد الرحمن رفعه [٣] قال : سألت أبا عبد الله 7 عن قول الله : ( وَلَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ ) قال إن ظاهرها الحمد وباطنها ولد الولد والسابع منها القائم 7 [٤].
٧ ـ قال حسان [٥] سألت أبا جعفر 7 عن قول الله : ( وَلَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ ) قال ليس هكذا تنزيلها [٦] إنما هي ولقد آتيناك سبع مثاني [٧] نحن هم ( وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ ) ولد الولد [٨].
٨ ـ شي : تفسير العياشي عن القاسم بن عروة عن أبي جعفر 7 في قول الله ( وَلَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ ) قال سبعة أئمة والقائم [٩].
٩ ـ شي : تفسير العياشي سماعة قال قال أبو الحسن 7 ( وَلَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ ) قال لم يعط الأنبياء إلا محمد 9 وهم السبعة الأئمة الذين يدور عليهم الفلك والقرآن العظيم محمد 9 [١٠].
Hmm. You teach other people arabic right? Even in this thread you were teaching arabic to the other guy. You are a teacher. Expert.What does Two Sevens mean سبعا من المثاني
The Quran doesn't contain the details of Salah. Did we invent Salah?Exactly. Maybe you need to reconsider that, if Allah wanted Muslims to establish a Government, He was not unable to give you such instruction neither God was ignorant to do so.
That's exactly where Islam went wrong.
"We do not find what we want in the Book of God, so, let's invent it for God"